
Luottokortti Bank Norwegianilta
– a branch of NOBA Bank Group
Valinta on sinun
Korttiin kuuluvat edut
- Ei vuosimaksua
- Korotonta maksuaikaa jopa 45 päivää
- Luottoraja jopa 15 000 euroa
- Valitse cashback tai CashPoint-pisteet
- Maksuttomat käteisnostot kotimaassa ja ulkomailla
Esim. maksulykkäyksen yhteydessä korko 19,00 % (sis. viitekoron 1.10.2023) ja tod. vuosikorko 20,75 % 1500 € luotolle. Takaisinmaksu 12 erässä (138 €) kuukauden välein. Kulujen osuus on 159 €, yhteensä 1659 €. Sopimus on voimassa toistaiseksi.

CashPoint-pisteet
Kerää CashPoint-pisteitä ostoksistasi – hyödynnä Norwegian-lentolipuissa
Kun käytät luottokorttiamme, keräät CashPoint-pisteitä joilla voit ostaa lentolippuja Norwegianilla.

Cashback
Rahaa takaisin jokaisesta ostoksesta cashbackilla
Cashbackilla saat rahaa takaisin aina, kun teet ostoksia luottokortillamme. Voit käyttää kerättyä cashbackia luottokorttilaskusi maksamiseen.

Apple Pay
Apple Payta voit käyttää iPhonella tai Apple Watchilla, kun maksat myymälöissä, verkossa tai sovelluksissa. Lisää luottokorttimme Apple Payhin ja maksa nopeasti, helposti ja turvallisesti.

Älykello- ja mobiilimaksaminen
Älykello- ja mobiilimaksaminen on helppoa, nopeaa ja turvallista. Lisää maksukortti puhelimeesi tai älykelloosi ja jätä lompakko kotiin.


Vakuutukset
Korttiin sisältyy matka- ja peruutusvakuutus. Lisäksi tarjoamme myös muita hyödyllisiä vakuutuksia, jotka voit valita ja tilata erikseen.
Saatavilla olevat vakuutukset

Turvallisuus
Jos korttitietosi häviävät, riskinä on, että korttiasi voidaan käyttää väärin. Meillä on käytössämme parhaat teknologiat ja turvallisuusratkaisut, joiden avulla ehkäisemme mahdollisia huijausyrityksiä sekä seuraamme korttimaksutapahtumia vuorokauden ympäri. Otamme sinuun välittömästi yhteyttä, jos huomaamme epäilyttäviä maksutapahtumia.
Tilisiirrot
Onko sinulla erääntyviä laskuja tai haluatko siirtää rahaa luottokortilta pankkitilille? Voit käyttää luottokorttiamme kummassakin tilanteessa. Me tarjoamme sinulle mahdollisuuden käyttää luottokorttia joustavasti toivomallasi tavalla.
Huippuluokan edut
Luottokorttimme on yksi markkinoiden parhaimmista korteista, ja korttia voi käyttää kaikissa tilanteissa. Kortti on palkittu useamman kerran parhaana kanta-asiakasohjelman luottokorttina Euroopassa ja Afrikassa. Viimeksi vuonna 2020.
Luottokorttiin sisältyy useita hyödyllisiä etuja ja voit hankkia siihen myös lisävakuutuksia.

Luottokortti, johon voit luottaa joka päivä
Esim. maksulykkäyksen yhteydessä korko 19,00 % (sis. viitekoron 1.10.2023) ja tod. vuosikorko 20,75 % 1500 € luotolle. Takaisinmaksu 12 erässä (138 €) kuukauden välein. Kulujen osuus on 159 €, yhteensä 1659 €. Sopimus on voimassa toistaiseksi.
Usein kysytyt kysymykset
Miten näen korttini viimeisimmät tapahtumat?
Näet luottokorttisi viimeisimmät tapahtumat kirjautumalla Omille sivuille tai mobiilisovellukseen. Valitse sisäänkirjautumisen jälkeen ”Luottokortti” ja ”Tapahtumat”. Tämän jälkeen voit valita sen ajanjakson, jonka tapahtumat haluat nähdä.
Katso täältä ohjeet kuinka voit tarkistaa luottokorttisi tapahtumat.
Miksi luottokortti ei toimi?
Kortin toimimattomuuteen voi olla useita syitä. Tarkista seuraavat asiat ennen kuin otat meihin yhteyttä:
Oletko näppäillyt oikean tunnusluvun?
Oletko verkossa asioidessasi syöttänyt oikean kortin numeron, voimassaoloajan ja CVC2-koodin?
Onko kortilla tarpeeksi luottoa käytettävissä?
Oletko maksanut viimeisimmän korttilaskun eräpäivään mennessä?
Mikäli olet antanut korttisi numeron äskettäin hotellille tai autovuokraamolle, on myös mahdollista, että kyseinen palveluntarjoaja on varannut kortilta summan, joka vähentää käytettävissä olevaa luoton määrää.
Miksi en pysty nostamaan käteistä pankkiautomaatista?
Miten tilaan uuden luottokortin?
Voit tilata uuden luottokortin kirjautumalla sisään Omille sivuille tai mobiilisovellukseen ja valitsemalla kohdan ”Luottokortti”. Kun olet päässyt Luottokortti -sivun etusivulle, näet kolme pistettä kortin voimassaoloajan vieressä. Painamalla näitä pisteitä, saat eteesi kolme vaihtoehtoa. Jos haluat tilata uuden kortin, valitse ”Tilaa uusi kortti”. Uusi kortti lähetetään Omilla sivuilla rekisteröimääsi osoitteeseen. Vanha kortti lukitaan 30 päivän kuluessa.
Katso täältä miten tilaat uuden luottokortin Omilla sivuilla tai mobiilisovelluksessa.
Arkaluontoisten tietojen mahdollisen väärinkäytön vähentämiseksi pyydämme, että leikkaat vanhan luottokortin ja sirun pieniksi paloiksi kun olet vastaaottanut uuden kortin.
Kuinka monta luottokorttia voin omistaa?
Yhdellä asiakkaalla voi olla vain yksi luottokortti, emmekä valitettavasti tarjoa ylimääräisiä kortteja/rinnakkaiskortteja luottokortille.
Luottokorttini voimassaoloaika on umpeutumassa. Milloin saan uuden kortin?
Luottokortti toimii kortissa ilmoitetun voimassaolokuukauden loppuun saakka. Uusi kortti lähetetään hyvissä ajoin, viimeistään kaksi viikkoa ennen edellisen kortin vanhenemista.
Arkaluontoisten tietojen mahdollisen väärinkäytön vähentämiseksi pyydämme, että leikkaat vanhan luottokortin ja sirun pieniksi paloiksi kun olet vastaaottanut uuden kortin.
Kuinka "Ostokset" yhteenveto toimii?
Olemme keränneet ja luokitelleet kaikki korttisi maksutapahtumat kohdan ”Ostokset” alle. Täältä näet yhteenvedon siitä, kuinka ja mihin olet käyttänyt luottokorttiasi. Olemme luokitelleet maksutapahtumat koodin perusteella, jonka vastaanotamme palveluntarjoajalta jossa olet käyttänyt korttiasi. Tämän koodin avulla voimme kohdistaa maksutapahtumat eri luokkien alle. Ostokset jotka tulevat samalta palveluntarjoajalta, päätyvät samaan luokkaan. Voit käyttää ”Ostokset” palvelua saadaksesi yleiskatsauksen kaikista maksutapahtumistasi ensimmäisestä ostoksestasi lähtien. Voit myös muuttaa päivämäärää ja saada yhteenvedon haluamaltasi aikaväliltä.
Miksi osa maksutapahtumista on lajiteltu vääriin luokkiin "Ostokset" yhteenvedossa?
Olemme luokitelleet maksutapahtumat koodin perusteella, jonka vastaanotamme palveluntarjoajalta jossa olet käyttänyt korttiasi. Tämän koodin avulla voimme kohdistaa maksutapahtumat eri luokkien alle. Joskus vastaanottamamme koodi on virheellinen tai ei vastaa maksutapahtuman ostoksia. Tästä johtuen maksutapahtuma saattaa ohjautua väärään luokkaan. Emme pysty vaikuttamaan mitä koodia palveluntarjoaja käyttää, mutta pyrimme jatkuvasti parantamaan käyttökokemusta kotisivuillamme.
Miten kortin lähimaksuominaisuus toimii?
Kortin sisällä on lähetin, jonka ei tarvitse olla kosketuksissa maksupäätteeseen toimiakseen. Riittää, että viet kortin lähelle maksupäätettä ja pidät sitä siinä, kunnes kuulet äänimerkin tai päätteen näyttöön ilmestyy teksti, joka kertoo, että maksu on suoritettu.
Missä voin käyttää korttini lähimaksuominaisuutta?
Kortin lähimaksuominaisuutta voi käyttää ainoastaan maksupäätteillä, joilla lähimaksaminen on mahdollista. Tunnistat maksupäätteet lähimaksutunnuksesta. Sama tunnus on myös luottokortissasi. Tällä hetkellä lähimaksaminen on mahdollista jo useissa ruokakaupoissa ja ketjuliikkeissä. Korttia voi myös käyttää Lontoon busseissa ja maanalaisessa elektronisen matkakortin, Oyster-kortin, sijasta. Lue lisää Lontoon julkisesta liikenteestä tästä.
Kuinka usein minun pitää syöttää tunnusluku käyttäessäni lähimaksuominaisuutta?
Lähimaksusumman raja vaihtelee maasta riippuen. Suomessa lähimaksuominaisuudella voi maksaa enintään 50 euron suuruisia ostoksia. Suuremmissa kuin 50 euron ostoksissa käytetään tunnuslukua. Tämän lisäksi maksupääte pyytää sinua säännöllisin väliajoin käyttämään kortin sirua ja syöttämään tunnusluvun ostostesi koosta riippumatta.
Miten reklamoin korttioston / tuntemattoman tilitapahtuman?
Rekisteröi reklamaatio kirjautumalla sisään Omille sivuille tai mobiilisovellukseen. Valitse kohta ”Luottokortti” ja ”Reklamaatio”. Seuraa annettuja ohjeita ja täytä tarvittavat tiedot.
Jos haluat reklamoida vastaanottamasi tuotteen, ilmoittaa toimittamattomasta tuotteesta tai valittaa kortilta veloitetusta virheellisestä summasta, ota aina ensin yhteys suoraan siihen palveluntarjoajaan, jonka kanssa olet asioinut. Jos ongelma ei ratkea tai et saa yhteyttä palveluntarjoajaan, voit rekisteröidä reklamaation Omilla sivuilla tai mobiilisovelluksessa. Muistathan, että tarvitsemme kuitenkin tarvittavat todisteet, että asiaa on ensin yritetty ratkaista suoraan palveluntarjoajan kanssa.
Jos kyse on tuntemattomasta tilitapahtumasta, suosittelemme, että etsit ensin tietoa verkosta käyttämällä tapahtumatekstiä hakusanana. Palveluntarjoajan lähettämät tilitapahtuman tiedot ja nimet voivat joskus olla harhaanjohtavia. Jos et edelleenkään pysty yhdistämään tuntematonta tilitapahtumaa yhteenkään kortilla tekemääsi ostokseen, kirjaudu sisään Omille sivuille tai mobiilisovellukseen ja lukitse kortti ennen kuin teet reklamaation.
Voinko tehdä kortilleni maarajauksen?
Luottokorteillemme ei voi asettaa maantieteellistä rajausta. Valvomme korttien käyttöä ja jos epäilemme, että korttiasi on käytetty väärin, otamme sinuun yhteyttä.
Verkkomaksaminen luottokortilla uusien turvallisuustoimien jälkeen
Verkkomaksamisen turvallisuustoimia on parannettu 01.01.2021 lähtien. Verkkokauppojen ja pankkien on noudatettava näitä uusia vaatimuksia. Kaikki verkkokaupat eivät vielä ole valmiita muutokseen, joten osa verkko-ostoista ja sovellusten sisäisistä ostoista saatetaan hylätä.
Mikäli sovellusten kautta suoritettavien maksujen kanssa on ongelmia, voit yrittää poistaa kortin tiedot ja lisätä ne uudelleen.
Jatkossa verkko-ostokset tulee vahvistaa kertakäyttökoodin lisäksi asettamallasi salasanalla. Voit asettaa tai vaihtaa salasanasi Omilla sivuilla tai mobiilisovelluksessa painamalla tästä.
Lisätietoa aiheesta löydät täältä.
Hinnasto
Jopa 45 päivää korotonta maksuaikaa | |
---|---|
Vuosimaksu | 0 € |
Kortin uusinta, varastettu / tuhoutunut / hävinnyt kortti | 0 € |
E-lasku | 0 € |
Paperilasku (vapaavalintainen) | 4 € |
Käytössä oleva kortin korko | |
---|---|
Vuotuinen nimelliskorko | 19,00 % |
Kuukausittainen nimelliskorko | 1,58 % |
Todellinen vuosikorko | 20,75 % |
Esim. maksulykkäyksen yhteydessä korko 19,00 % (sis. viitekoron 1.10.2023) ja tod. vuosikorko 20,75 % 1500 € luotolle. Takaisinmaksu 12 erässä (138 €) kuukauden välein. Kulujen osuus on 159 €, yhteensä 1659 €. Sopimus on voimassa toistaiseksi.
Kortin käyttö Suomessa | |
---|---|
Ostokset | 0 € |
Nosto pankkiautomaatilla | 0 € / nosto |
Käteisnosto pankissa | 0 € / nosto * |
* Nosto tiskillä on saman hintainen kun laskua maksettaessa verkkopankissa. Hinta on 0 €, mutta korko lasketaan nostopäivästä.
Kortin käyttö ulkomailla | |
---|---|
Ostokset ulkomailla | 0 € |
Nostot pankkiautomaatilla | 0 € * |
Valuuttamuutos | 1,75 % |
Nostot pankissa ulkomailla | 0 € / nosto ** |
* Ulkomaanpankki veloittaa omat maksut. Näihin ei sovelleta Bank Norwegianin maksuja.
** Nosto tiskillä on saman hintainen kun laskua maksettaessa verkkopankissa. Hinta on 0 €, mutta korko lasketaan nostopäivästä.
Käteisnostorajoitukset | |
---|---|
Käteisnosto ulkomailla / päivä | 1.000 € |
Käteisnosto Suomessa / päivä | 500 € |
Internetpankin käyttö | |
---|---|
Maksu ja tilisiirto | 0 € * |
PIN-koodin uusinta | 0 € |
* Korko lasketaan maksupäivästä.
Muut ehdot | |
---|---|
Maksumuistutus | 5 € |
Perintä muistutus / Irtisanomismaksu | 5 € |