
Säästötili
Joustava säästötili ilman kuluja tai nostorajoituksia.
Talletuskorkoa 2,50 % jo ensimmäisestä eurosta. Säästötilin avaaminen onnistuu nopeasti verkossa. Tarvitset vain suomalaiset pankkitunnukset.
Ei kuluja • Ei nostorajoituksia • Ei määräaikaisuutta • Ei minimitalletusta
Turvallista säästämistä
Talletussuoja turvaa talletukset, jos talletuspankillesi sattuu jotain odottamatonta. Bank Norwegian on ruotsalaisen Nordax Bankin norjalainen sivuliike, ja talletukset ovat Ruotsin talletussuojan piirissä.
Mikäli sinulla on myös talletuksia Nordax Bankissa, suosittelemme lukemaan lisää talletussuojasta täältä.
Vuosikorko
Vuosikorko ensimmäisestä eurosta | 2,50 % |
Kysymyksiä säästötilistä
Mikä on säästötili?
Bank Norwegianin säästötili takaa aina säästöillesi yhden markkinoiden parhaista koroista. Tilin avaaminen on maksutonta, eikä tilillä ole nostorajoituksia tai minimitalletusta.
• Tarjoamme nettipohjaisen säästötilin yhdellä markkinoiden parhaista koroista.
• Hallinnoidaan Omilla sivuilla ja mobiilisovelluksessa. Avataan automaattisesti ja ilman kuluja.
• Tarjoamme vaihtuvan koron, joka pääomitetaan vuosittain.
• Ei nostorajoituksia.
Tuotteet ja hinnat -osiosta pääset säästötilin ehtoihin.
Miten avaan säästötilin?
Säästötilin avaaminen Bank Norwegianissa onnistuu helposti verkossa. Tarvitset vain suomalaiset pankkitunnukset tunnistautumista varten.
Säästötilin avaaminen onnistuu vain yksityishenkilöltä. Emme tarjoa säästötilejä yrityksille eikä yksityistiliä voi myöhemmin muuttaa yrityksen käyttöön.
Kuinka monta säästötiliä voin omistaa?
Asiakas voi omistaa vain yhden säästötilin. Säästötilin voi avata vain yksityishenkilö. Emme valitettavasti tarjoa säästötiliä yrityksille, eikä tilin käyttöoikeuksia voi jakaa.
Mistä löydän säästötilini vuosi-ilmoituksen?
Vuosi-ilmoitus löytyy Omilta sivuilta tai mobiilisovelluksesta. Kun olet kirjautunut sisään, valitse "Viestit" ja "Vuosi-ilmoitus".
Mikäli sinulla on vaikeuksia avata vuosi-ilmoitusta, tämä voi johtua pop-up lukituksesta tai koneellasi ei ole uusinta versiota Adobe reader ohjelmasta.
Mistä löydän säästötilini tiliotteen?
Voit itse luoda tiliotteen säästötilisi tilitapahtumista kirjautumalla Omille sivuille tai mobiilisovellukseen.
Kirjauduttuasi valitse "Säästä" ja "Tapahtumat".
Valitse haluamasi kuukausi palkista.
Paina eriteltyjen tapahtumien alta löytyvää kohtaa "PDF".
Mikäli sinulla on vaikeuksia avata luomasi tiliote, tämä voi johtua pop-up lukituksesta tai koneellasi ei ole uusinta versiota Adobe reader ohjelmasta.
Miten rahan siirtäminen säästötililtäni onnistuu?
Säästötiliin ei ole yhdistetty korttia, mutta rahan siirtäminen säästötililtä onnistuu helposti. Ennen ensimmäistä siirtoa säästötilillesi tulee asettaa vastatili. Tämä helpottaa asiointiasi ja tilisiirrot ovat jatkossa vaivattomia. Tilisiirto kestää keskimäärin 1-2 pankkipäivää. Säästötililläsi ei ole säästösummaan tai nostoon liittyviä rajoituksia.
Kuinka lopetan säästötilini?
Säästötiliin ei liity kustannuksia tai määräaikaisuuksia, joten voit irtisanoa sen halutessasi maksutta. Mikäli haluat lopettaa säästötilisi, voit joko lähettää meille sähköpostia tietokantaamme rekisteröidystä sähköpostiosoitteestasi osoitteeseen asiakaspalvelu@banknorwegian.fi tai lähettää meille viestin Omilta sivuilta tai mobiilisovelluksesta. Viestissäsi sinun on ilmoitettava, että haluat lopettaa tilisi ja tilinumero, johon haluat korot siirrettävän. Siirräthän sijoittamasi summan säästötililtäsi itse ennen tilin lopettamista ja kertyneen koron maksua.
Miten siirrän rahaa säästötililleni?
Tink palvelun kautta voit helposti ja turvallisesti tallettaa rahaa säästötilillesi suoraan Omilta sivuilta.
Voit myös siirtää rahaa säästötilillesi miltä tahansa toiselta suomalaiselta pankkitililtä. Löydät säästötilisi maksutiedot Omilta sivuilta ja mobiilisovelluksesta. Jokaisella asiakkaalla on henkilökohtainen viitenumero, joka ohjaa talletukset omalle tilille. Muistathan siksi käyttää myös viitenumeroa tilisiirtoa tehdessäsi, ellet käytä Tink-palvelua.
Maksoin säästötilille ilman viitenumeroa. Mitä teen?
Ilman viitenumeroa tehdyt maksusuoritukset eivät kohdistu tilillesi automaattisesti. Mikäli olet tehnyt maksusuorituksen ilman viitenumeroa, lähetäthän tilisiirrosta kuitin osoitteeseen asiakaspalvelu@banknorwegian.fi.
Kuitin perusteella voimme selvittää mihin maksu on kohdistunut.