Logo Bank Norwegian Branch of NOBA Bank Group
SvenskaKirjaudu sisään
LuottokorttiLainaSäästötiliVakuutuksetAsiakaspalveluTietoa meistä

Luottokortti Bank Norwegianilta

– a branch of NOBA Bank Group

Valinta on sinun

  • Korotonta maksuaikaa jopa 45 päivää
  • Luottoraja jopa 15 000 euroa
  • Valitse cashback tai CashPoint-pisteet
Hae Bank Norwegian-korttia

Esim. maksulykkäyksen yhteydessä korko 19,50 % (sis. viitekoron 1.1.2024) ja tod. vuosikorko 21,34 % 1500 € luotolle. Takaisinmaksu 12 erässä (139 €) kuukauden välein. Kulujen osuus on 163 €, yhteensä 1663 €. Sopimus on voimassa toistaiseksi.

CashPoint-pisteet

Kerää CashPoint-pisteitä ostoksistasi – hyödynnä Norwegian-lentolipuissa

Kun käytät luottokorttiamme, keräät CashPoint-pisteitä joilla voit ostaa lentolippuja Norwegianilla.

Lue lisää CashPoint-pisteistä

Cashback

Rahaa takaisin jokaisesta ostoksesta cashbackilla

Cashbackilla saat rahaa takaisin aina, kun teet ostoksia luottokortillamme. Voit käyttää kerättyä cashbackia luottokorttilaskusi maksamiseen.

Lue lisää cashbackista

Apple Pay

Apple Payta voit käyttää iPhonella tai Apple Watchilla, kun maksat myymälöissä, verkossa tai sovelluksissa. Lisää luottokorttimme Apple Payhin ja maksa nopeasti, helposti ja turvallisesti.

Älykello- ja mobiilimaksaminen

Älykello- ja mobiilimaksaminen on helppoa, nopeaa ja turvallista. Lisää maksukortti puhelimeesi tai älykelloosi ja jätä lompakko kotiin.

Sovellus

Sovelluksen avulla kortin käyttö on täysin hallinnassasi.

  • Seuraa kortin tapahtumia
  • Tarkista CashPoint-pisteiden saldo
  • Tarkista cashback-saldo
  • Kaikki laskut yhdessä paikassa
  • Muuta luottorajaa
  • Tee tilisiirtoja
  • Maksa laskuja
  • Sulje tai tilaa uusi kortti
  • Tarkista PIN-koodi

Vakuutukset

Korttiin sisältyy matka- ja peruutusvakuutus. Lisäksi tarjoamme myös muita hyödyllisiä vakuutuksia, jotka voit valita ja tilata erikseen.

Saatavilla olevat vakuutukset

MaksuturvaVuokra-autoHenkilöllisyysvarkaus

Turvallisuus

Jos korttitietosi häviävät, riskinä on, että korttiasi voidaan käyttää väärin. Meillä on käytössämme parhaat teknologiat ja turvallisuusratkaisut, joiden avulla ehkäisemme mahdollisia huijausyrityksiä sekä seuraamme korttimaksutapahtumia vuorokauden ympäri. Otamme sinuun välittömästi yhteyttä, jos huomaamme epäilyttäviä maksutapahtumia.

  • Tilisiirrot

    Onko sinulla erääntyviä laskuja tai haluatko siirtää rahaa luottokortilta pankkitilille? Voit käyttää luottokorttiamme kummassakin tilanteessa. Me tarjoamme sinulle mahdollisuuden käyttää luottokorttia joustavasti toivomallasi tavalla.

    Tilisiirrot
  • Freddie Award statue for beste kredittkort

    Huippuluokan edut

    Luottokorttimme on yksi markkinoiden parhaimmista korteista, ja korttia voi käyttää kaikissa tilanteissa. Kortti on palkittu useamman kerran parhaana kanta-asiakasohjelman luottokorttina Euroopassa ja Afrikassa. Viimeksi vuonna 2020.

    Luottokorttiin sisältyy useita hyödyllisiä etuja ja voit hankkia siihen myös lisävakuutuksia.

Usein kysytyt kysymykset

Näet luottokorttisi viimeisimmät tapahtumat kirjautumalla Omille sivuille tai mobiilisovellukseen. Valitse sisäänkirjautumisen jälkeen ”Luottokortti” ja ”Tapahtumat”. Tämän jälkeen voit valita sen ajanjakson, jonka tapahtumat haluat nähdä.

Katso täältä ohjeet kuinka voit tarkistaa luottokorttisi tapahtumat.

Kortin toimimattomuuteen voi olla useita syitä. Tarkista seuraavat asiat ennen kuin otat meihin yhteyttä: 

Oletko näppäillyt oikean tunnusluvun?
Oletko verkossa asioidessasi syöttänyt oikean kortin numeron, voimassaoloajan ja CVC2-koodin?
Onko kortilla tarpeeksi luottoa käytettävissä?
Oletko maksanut viimeisimmän korttilaskun eräpäivään mennessä?

Mikäli olet antanut korttisi numeron äskettäin hotellille tai autovuokraamolle, on myös mahdollista, että kyseinen palveluntarjoaja on varannut kortilta summan, joka vähentää käytettävissä olevaa luoton määrää.

Kortissamme on turvallisuussyistä nostoraja, joka koskee automaattinostoja sekä nostoja rahanvaihdon yhteydessä, esimerkiksi valuutanvaihtopisteissä.
Suomessa nostoraja on 500 euroa 24 tunnissa ja yhteensä 1500 euroa viikossa. Ulkomailla nostoraja on 1000 euroa 24 tunnissa ja 3000 euroa viikossa. Jos yrität nostaa suurempaa summaa, tapahtumaa ei hyväksytä. Nostorajaa ei voi muuttaa.

Voit tilata uuden luottokortin kirjautumalla sisään Omille sivuille tai mobiilisovellukseen ja valitsemalla kohdan ”Luottokortti”. Kun olet päässyt Luottokortti -sivun etusivulle, näet kolme pistettä kortin voimassaoloajan vieressä. Painamalla näitä pisteitä, saat eteesi kolme vaihtoehtoa. Jos haluat tilata uuden kortin, valitse ”Tilaa uusi kortti”.  Uusi kortti lähetetään Omilla sivuilla rekisteröimääsi osoitteeseen. Vanha kortti lukitaan 30 päivän kuluessa.

Katso täältä miten tilaat uuden luottokortin Omilla sivuilla tai mobiilisovelluksessa.

Arkaluontoisten tietojen mahdollisen väärinkäytön vähentämiseksi pyydämme, että leikkaat vanhan luottokortin ja sirun pieniksi paloiksi kun olet vastaaottanut uuden kortin.

Yhdellä asiakkaalla voi olla vain yksi luottokortti, emmekä valitettavasti tarjoa ylimääräisiä kortteja/rinnakkaiskortteja luottokortille. 

Luottokortti toimii kortissa ilmoitetun voimassaolokuukauden loppuun saakka. Uusi kortti lähetetään hyvissä ajoin, viimeistään kaksi viikkoa ennen edellisen kortin vanhenemista.

Arkaluontoisten tietojen mahdollisen väärinkäytön vähentämiseksi pyydämme, että leikkaat vanhan luottokortin ja sirun pieniksi paloiksi kun olet vastaaottanut uuden kortin.

Olemme keränneet ja luokitelleet kaikki korttisi maksutapahtumat kohdan ”Ostokset” alle. Täältä näet yhteenvedon siitä, kuinka ja mihin olet käyttänyt luottokorttiasi. Olemme luokitelleet maksutapahtumat koodin perusteella, jonka vastaanotamme palveluntarjoajalta jossa olet käyttänyt korttiasi. Tämän koodin avulla voimme kohdistaa maksutapahtumat eri luokkien alle. Ostokset jotka tulevat samalta palveluntarjoajalta, päätyvät samaan luokkaan. Voit käyttää ”Ostokset” palvelua saadaksesi yleiskatsauksen kaikista maksutapahtumistasi ensimmäisestä ostoksestasi lähtien. Voit myös muuttaa päivämäärää ja saada yhteenvedon haluamaltasi aikaväliltä.
 

Olemme luokitelleet maksutapahtumat koodin perusteella, jonka vastaanotamme palveluntarjoajalta jossa olet käyttänyt korttiasi. Tämän koodin avulla voimme kohdistaa maksutapahtumat eri luokkien alle. Joskus vastaanottamamme koodi on virheellinen tai ei vastaa maksutapahtuman ostoksia. Tästä johtuen maksutapahtuma saattaa ohjautua väärään luokkaan. Emme pysty vaikuttamaan mitä koodia palveluntarjoaja käyttää, mutta pyrimme jatkuvasti parantamaan käyttökokemusta kotisivuillamme.

Kortin sisällä on lähetin, jonka ei tarvitse olla kosketuksissa maksupäätteeseen toimiakseen. Riittää, että viet kortin lähelle maksupäätettä ja pidät sitä siinä, kunnes kuulet äänimerkin tai päätteen näyttöön ilmestyy teksti, joka kertoo, että maksu on suoritettu.

Kortin lähimaksuominaisuutta voi käyttää ainoastaan maksupäätteillä, joilla lähimaksaminen on mahdollista. Tunnistat maksupäätteet lähimaksutunnuksesta. Sama tunnus on myös luottokortissasi. Tällä hetkellä lähimaksaminen on mahdollista jo useissa ruokakaupoissa ja ketjuliikkeissä. Korttia voi myös käyttää Lontoon busseissa ja maanalaisessa elektronisen matkakortin, Oyster-kortin, sijasta. Lue lisää Lontoon julkisesta liikenteestä tästä.

Lähimaksusumman raja vaihtelee maasta riippuen. Suomessa lähimaksuominaisuudella voi maksaa enintään 50 euron suuruisia ostoksia. Suuremmissa kuin 50 euron ostoksissa käytetään tunnuslukua. Tämän lisäksi maksupääte pyytää sinua säännöllisin väliajoin käyttämään kortin sirua ja syöttämään tunnusluvun ostostesi koosta riippumatta.

Rekisteröi reklamaatio kirjautumalla sisään Omille sivuille tai mobiilisovellukseen. Valitse kohta ”Luottokortti” ja ”Reklamaatio”. Seuraa annettuja ohjeita ja täytä tarvittavat tiedot. 

Jos haluat reklamoida vastaanottamasi tuotteen, ilmoittaa toimittamattomasta tuotteesta tai valittaa kortilta veloitetusta virheellisestä summasta, ota aina ensin yhteys suoraan siihen palveluntarjoajaan, jonka kanssa olet asioinut. Jos ongelma ei ratkea tai et saa yhteyttä palveluntarjoajaan, voit rekisteröidä reklamaation Omilla sivuilla tai mobiilisovelluksessa. Muistathan, että tarvitsemme kuitenkin tarvittavat todisteet, että asiaa on ensin yritetty ratkaista suoraan palveluntarjoajan kanssa. 

Jos kyse on tuntemattomasta tilitapahtumasta, suosittelemme, että etsit ensin tietoa verkosta käyttämällä tapahtumatekstiä hakusanana. Palveluntarjoajan lähettämät tilitapahtuman tiedot ja nimet voivat joskus olla harhaanjohtavia. Jos et edelleenkään pysty yhdistämään tuntematonta tilitapahtumaa yhteenkään kortilla tekemääsi ostokseen, kirjaudu sisään Omille sivuille tai mobiilisovellukseen ja lukitse kortti ennen kuin teet reklamaation.

Luottokorteillemme ei voi asettaa maantieteellistä rajausta. Valvomme korttien käyttöä ja jos epäilemme, että korttiasi on käytetty väärin, otamme sinuun yhteyttä.

Verkkomaksamisen turvallisuustoimia on parannettu 01.01.2021 lähtien. Verkkokauppojen ja pankkien on noudatettava näitä uusia vaatimuksia. Kaikki verkkokaupat eivät vielä ole valmiita muutokseen, joten osa verkko-ostoista ja sovellusten sisäisistä ostoista saatetaan hylätä.

Mikäli sovellusten kautta suoritettavien maksujen kanssa on ongelmia, voit yrittää poistaa kortin tiedot ja lisätä ne uudelleen.

Jatkossa verkko-ostokset tulee vahvistaa kertakäyttökoodin lisäksi asettamallasi salasanalla. Voit asettaa tai vaihtaa salasanasi Omilla sivuilla tai mobiilisovelluksessa painamalla tästä.

Lisätietoa aiheesta löydät täältä.

Hinnasto

Jopa 45 päivää korotonta maksuaikaa

Vuosimaksu0 €
Kortin uusinta, varastettu / tuhoutunut / hävinnyt kortti0 €
E-lasku0 €
Paperilasku (vapaavalintainen)4 €

Käytössä oleva kortin korko

Vuotuinen nimelliskorko19,50 %
Kuukausittainen nimelliskorko1,62 %
Todellinen vuosikorko21,34 %

Esim. maksulykkäyksen yhteydessä korko 19,50 % (sis. viitekoron 1.1.2024) ja tod. vuosikorko 21,34 % 1500 € luotolle. Takaisinmaksu 12 erässä (139 €) kuukauden välein. Kulujen osuus on 163 €, yhteensä 1663 €. Sopimus on voimassa toistaiseksi.

Kortin käyttö Suomessa

Ostokset0 €
Nosto pankkiautomaatilla0 € / nosto
Käteisnosto pankissa0 € / nosto *

* Nosto tiskillä on saman hintainen kun laskua maksettaessa verkkopankissa. Hinta on 0 €, mutta korko lasketaan nostopäivästä.

Kortin käyttö ulkomailla

Ostokset ulkomailla0 €
Nostot pankkiautomaatilla0 € *
Valuuttamuutos1,75 %
Nostot pankissa ulkomailla0 € / nosto **

* Ulkomaanpankki veloittaa omat maksut. Näihin ei sovelleta Bank Norwegianin maksuja.
** Nosto tiskillä on saman hintainen kun laskua maksettaessa verkkopankissa. Hinta on 0 €, mutta korko lasketaan nostopäivästä.

Käteisnostorajoitukset

Käteisnosto ulkomailla / päivä1.000 €
Käteisnosto Suomessa / päivä500 €

Internetpankin käyttö

Maksu ja tilisiirto0 € *
PIN-koodin uusinta0 €

* Korko lasketaan maksupäivästä.

Muut ehdot

Maksumuistutus5 €
Perintä muistutus / Irtisanomismaksu5 €