Koronapandemian muuttaessa ihmisten arkea ja työskentelyä Bank Norwegian lanseerasi uuden ja ilmaisen päivittäistavaravakuutuksen, joka sisältyy Bank Norwegian-kortteihin. Vakuutus tuo lisäturvaa asiakkaidemme ennakoimattomaan arkeen ja auttaa sairauden, työttömyyden tai lomautuksen sattuessa kohdalle.
Yksi päivittäistavaravakuutusta hyödyntänyt on norjalainen Kai Hoel. Hoel on työskennellyt Norjan postissa vuodesta 1975 ja joutui kuukauden mittaiselle sairauslomalle joulukuussa 2020. Hän on vuosia ollut Bank Norwegianin asiakas ja käyttää Bank Norwegian-korttia ostostensa maksamiseen.
- En ollut koskaan kuullutkaan tällaisesta vakuutuksesta. Kävin Bank Norwegianin nettisivuilla ja huomasin siellä, että korttiin sisältyy päivittäistavaravakuutus. Luin lisätietoa vakuutuksesta ja tajusin, että tämä vakuutus sopii omaa tilanteeseeni ja että voisin hyödyntää vakuutusta, Kai kertoo.
Työttömäksi tai lomautetuksi joutuminen ja sairastuminen ovat usein kuormittavia tilanteita. Monilla on korteissaan erilaisia etuja ja vakuutuksia, mutta harva on täysin selvillä siitä, mitä nämä edut ja vakuutukset kattavat. Joskus vakuutusten hyötyjä voi olla myös vaikea arvioida etukäteen. Bank Norwegian-kortti on helppo käyttää ja pyrimme kertomaan kortteihin kuuluvista eduista mahdollisimman selkeästi.
Kai hyödynsi päivittäistavaravakuutusta, ja hänen kokemuksen mukaan vahinkoilmoituksen tekeminen oli helppoa.
- Päivittäistavaravakuutuksen hyödyntäminen oli todella helppoa ja löysin helposti kaiken tiedon. Vaikka jouduinkin selvittämään muutamia asioita, kaikki sujui hyvin, Hoel toteaa.
Kai kehottaa kaikkia työttömäksi tai lomautetuksi joutuneita ja sairauslomalla olevia tarkistamaan käyttämiinsä kortteihin sisältyvät edut ja ehdot. Kortteihin sisältyvät edut ja vakuutukset voivat olla suureksi avuksi vaikeassa tilanteessa.
Päivittäistavaravakuutus on ilmainen ja sisältyy kaikkiin Bank Norwegian-kortteihin. Vakuutus kattaa kertamaksuna summan, joka vastaa kuukauden päivittäistavarakulutusta.