Black Friday rikkoo joka vuosi korttimaksuennätyksiä. Maksamalla Bank Norwegianin luottokortilla varmistat turvallisen shoppailun.
Tänä vuonna Black Fridayta vietetään perjantaina 27. marraskuuta, jolloin kaupat ympäri maailmaa tarjoavat tuotteita tuntuvasti alennettuun hintaan. Vuoden suurimpana ostospäivänä voi tehdä todellisia löytöjä, mutta huonolla tuurilla tarjousten saalistajat voivat itse langeta shoppailuansaan.
Jotta ostosten tekeminen olisi varmasti turvallista, maksamiseen kannattaa käyttää luottokorttia. Bank Norwegianin Visa-luottokortti antaa sinulle turvaa kuluttajana!
Vaikuttaako tarjous liian hyvältä ollakseen totta? Sitä se todennäköisesti onkin. Tämä peukalosääntö on aina hyvä pitää mielessä, mutta erityisen tärkeää se on muistaa Black Fridayn kaltaisina ostospäivinä.
Suurina shoppailupäivinä on syytä olla erityisen varuillaan mahdollisten vale-alennusten ja huijareiden varalta. Jos myyjä ilmoittaa virheellisen alkuperäishinnan tai nostaa hintaa keinotekoisesti muutamaa viikkoa ennen Black Fridayta vain tarjotakseen itse ostospäivänä "tuntuvan alennuksen", kyseessä on vale-alennus. Todellisuudessa tuotteen hinta voi olla sama kuin mitä se oli kuukautta tai paria aikaisemmin, mutta kuluttaja luulee säästävänsä sievoisen summan.
Näissä tapauksissa voi olla hyvä tarkistaa hintojen kehittyminen etukäteen hintavertailusivustoilta. Hintavahtisivustot – kuten hintaopas.fi – seuraavat hintojen muutoksia, ja niiden avulla voit helposti selvittää yksittäisen tuotteen todennäköisen alkuperäishinnan. Voit myös tilata hintailmoituksen, jolloin sivusto lähettää sinulle tiedon hinnan muuttumisesta. Hintailmoituspalvelusta voi olla hyötyä muulloinkin kuin ostospäivien alla.
Fyysisessä myymälässä kuluttajalla ei ole lakisääteistä oikeutta tuotteen palautukseen ja kaupan perumiseen. Selvitä aina palautusta ja peruutusta koskevat säännöt ennen maksamista varmistaaksesi, että voit tarvittaessa vaihtaa tai palauttaa ostamasi tuotteen.
Jos teet ostoksesi verkkokaupassa, sinulla on aina vähintään 14 päivän peruutusoikeus, koska tuotteen tarkastaminen ei ole mahdollista ennen ostopäätöksen tekemistä. Monet verkkokaupat lähettävät palautuslomakkeen sähköpostitse ostokuitin lähetyksen yhteydessä.
Eikö tuote vastaa verkkokaupan tuotekuvausta? Silloin voit tehdä reklamaation. Jos verkkokauppa suhtautuu valitukseesi nihkeästi, voit ottaa yhteyttä Bank Norwegianiin, joka voi usein auttaa sinua saamaan rahasi takaisin.
Jos maksoit ostoksesi Norwegian-kortilla, Bank Norwegian voi monissa tapauksissa auttaa sinua tekemään reklamaation myyjän vastustuksesta huolimatta. Huomasitko ostamassasi tuotteessa merkittäviä virheitä tai puutteita? Saitko tuotteen, joka ei vastaa tilaustasi? Silloin voit helposti tehdä reklamaation pankille.
Kortilla maksaminen mahdollistaa reklamaation tekemisen Bank Norwegianille myös siinä tapauksessa, että kauppa joutuu konkurssiin ennen reklamointioikeuden päättymistä. Tämä antaa lisäturvaa esimerkiksi silloin, kun olet maksanut hotellimajoituksesta, mutta hotelli menee konkurssiin ennen matkan alkamista.
Tietyissä petos- ja reklamaatiotapauksissa Bank Norwegian voi auttaa sinua saamaan rahasi takaisin virheostoksesta. Siksi kannattaa varmistaa hyvissä ajoin ennen Black Fridayta, että lompakostasi, kellostasi tai älypuhelimestasi löytyy Bank Norwegianin luottokortti!