Kreditkort från Bank Norwegian
– a branch of NOBA Bank Group
Du har kontroll
- Räntefrihet upp till 45 dagar
- Upp till 15 000 € i kredit
- Tjäna CashPoints eller cashback
Representativt exempel: Vid uppskjuten betalning ränta 19,50 % (inkl. referensränta 1.7.2024) och effektiv ränta 21,34 % för en kredit på 1500 €. Betalning i 12 poster, 139 € varje månad. Kostnaders andel 163 €, totalt 1663 €. Kontraktet gäller tills vidare.
CashPoints
Tjäna CashPoints på dina varuköp - använd till flygbiljetter hos Norwegian
När du använder vårt kreditkort, tjänar du CashPoints som du kan använda till att köpa flygbiljetter hos flygbolaget Norwegian.
Cashback
Cashback ger dig pengar tillbaka för varje köp
Med cashback får du pengar tillbaka när du använder vårt kreditkort. Intjänad cashback kan användas till att betala din kreditkortsfaktura.
Apple Pay
Med Apple Pay kan du använda din iPhone eller Apple Watch när du betalar i butik, online eller i appen. Lägg till kreditkortet och betala snabbt, enkelt och säkert.
Mobil- och klockbetalning
Mobil- och klockbetalningar är enkelt, snabbt och tryggt. Lägg in kortet på mobilen eller klockan och låt plånboken ligga hemma.
Försäkringar
Inkluderat i kortet får du rese- och avbeställningsförsäkring. I tillägg till detta, erbjuder vi flera attraktiva försäkringar som du kan välja att beställa.
Tillgängliga försäkringar
Säkerhet
Kommer dina kortuppgifter på avvägar, riskerar du att kortet blir missbrukat. Vi har säkerhetsystem som förebygger svindel och vi övervakar kreditkortstransaktioner dygnet runt. Uppdagar vi misstänksamma transaktioner, tar vi kontakt med dig omedelbart.
Räkningsbetalning
Oavsett om du har faktura som hastar eller önskar att överföra pengar från kreditkortet till ditt konto, kan du använda vårt kreditkort. Vi ger dig flexibiliteten till att använda krediten som du önskar.
Fördelar i världsklass
Vårt kreditkort är ett av marknadesn mest fördelaktiga kort som kan användas till varje tillfälle. Kortet har vid flera tillfällen vunnit priset som "bästa kreditkort för lojalitetsprogram i Europa och Afrika". Senast under 2020.
Kreditkortet ger dig en rad fördelar. I tillägg kan du köpa extra försäkringar.
Vardagskortet du kan lita på
Representativt exempel: Vid uppskjuten betalning ränta 19,50 % (inkl. referensränta 1.7.2024) och effektiv ränta 21,34 % för en kredit på 1500 €. Betalning i 12 poster, 139 € varje månad. Kostnaders andel 163 €, totalt 1663 €. Kontraktet gäller tills vidare.
Priser
Upp till 45 dagars räntefri kredit | |
---|---|
Årsavgift | 0 € |
Förnyelse av stulet/tappat/förstört kort | 0 € |
E-faktura/grön faktura | 0 € |
Pappersfaktura (valfri) | 4 € |
Ränta vid utnyttjad kredit | |
---|---|
Årlig nominell ränta | 19,50% |
Nominell ränta per mnd | 1,62% |
Effektiv ränta per år | 21,34% |
Representativt exempel: Vid uppskjuten betalning ränta 19,50 % (inkl. referensränta 1.7.2024) och effektiv ränta 21,34 % för en kredit på 1500 €. Betalning i 12 poster, 139 € varje månad. Kostnaders andel 163 €, totalt 1663 €. Kontraktet gäller tills vidare.
Kortanvändning i Finland | |
---|---|
Varuköp | 0 € |
Uttag bankomat | 0 € per uttag |
Kontantuttag i bank* | 0 € per uttag |
* Uttag över disk prisas som räkningsbetalning. Avgiften är 0 eur, men ränta löper från uttagsdatum.
Kortanvändning i utlandet | |
---|---|
Varuköp i utlandet | 0 € |
Bankomatuttag * | 0 € |
Kontantuttag i bank i utlandet ** | 0 € |
Valutapåslag | 2,49% |
* I utlandet tar vissa bankomater en egen avgift. Detta går inte till Bank Norwegian
** Uttag över disk prisas som räkningsbetalning. Avgiften är 0 €, men ränta löper från uttagsdatum.
Uttagsgränser kontanter | |
---|---|
Kontantuttag utomlands per dygn | 1000 € |
Kontantuttag i Finland per dygn | 500 € |
Användning av internetbank | |
---|---|
Betalning och överföring* | 0 € |
Hämta PIN | 0 € |
* Ränta löper från betalningsdatum.
Övriga villkor | |
---|---|
Påminnelsesavgift | 5 € |
Inkassovarsel | 5 € |
Försäkringar | |
---|---|
Betalskydd* | 1% |
Självriskförsäkring hyrbil | 43,28 euro per år |
ID-stöldsförsäkring | 18,48 euro per år |
Reseförsäkring och avbeställningsskydd | Inkluderad |
*Beräknas av utestående saldo i slutet av varje månad
Frågor och svar
Hur ser jag mina senaste transaktioner för kreditkortet?
Hur ser jag mina senaste transaktioner för kreditkortet?
Varför fungerar inte kreditkortet?
Varför fungerar inte kreditkortet?
Det kan finnas många orsaker till att kortet inte fungerar. Det du bör kontrollera innan du eventuellt tar kontakt med oss är:
- Har du tryckt rätt PIN-kod.
- Vid köp på nätet: har du angett rätt kortnummer, förfallodatum och CVC2.
- Finns det tillräckligt med kredit på kortet.
- Har den senaste fakturan betalats före förfallodatumet.
Om du nyligen har angett ditt kortnummer till ett hotell eller biluthyrningsföretag, kan det också hända att de har reserverat ett belopp på kortet, vilket reducerar den tillgängliga krediten.
Hur beställer jag ett nytt kreditkort?
Hur beställer jag ett nytt kreditkort?
Du kan själv beställa ett nytt kreditkort genom att logga in på MinSida eller på appen. Välj sedan ”Kreditkort”. Här ser du en översikt av kreditkortet. Vid sidan av kortets giltighetstid kan du se 3 punkter på rad. Genom att klicka på dessa punkter, får du fram tre alternativ. Om du vill besälla ett nytt kreditkort, klicka på "Beställ nytt kort".
Kom ihåg att kontrollera att postadressen är korrekt. Det gamla kortet kommer att spärras inom 30 dagar. Vid beställning av ett nytt kort har du även möjlighet att välja en ny PIN-kod.
För att minimera risken för missbruk av känslig information, ber vi dig att klippa chippet och resterande del av det gamla kortet i mindre bitar.
Kreditkortet är på väg att gå ut, när får jag ett nytt?
Kreditkortet är på väg att gå ut, när får jag ett nytt?
Kreditkortet är aktivt till sista dagen i den månad som anges på kortet. Det nya kortet kommer att skickas till dig i god tid, och minst två veckor innan det gamla kortet går ut.
För att minimera risken för missbruk av känslig information, ber vi dig att klippa chippet och resterande del av det gamla kortet i mindre bitar när du har mottagit det nya kortet.
Vilka förfallodatum kan jag ha på mitt kreditkort?
Vilka förfallodatum kan jag ha på mitt kreditkort?
Vi erbjuder endast den 15:e i respektive månad som förfallodatum på vårt kreditkort.
Hur gör jag inbetalningar till kreditkortet?
Hur gör jag inbetalningar till kreditkortet?
Du kan göra inbetalningar till kreditkortet genom att använda kontonumret och referensnumret som du hittar på MinSida, appen eller på fakturan. Betalningsinformationen är samma varje månad. Du kan därför göra inbetalningar till ditt kort när du själv önskar.
Fakturan skickas ut med information om transaktioner, samt vad det totala utestående saldot är vid månadsslutet. Du kan enkelt och säkert betala din obetalda kreditkortsfaktura med hjälp av Tink. Om du väljer att delbetala, framgår även minimibeloppet på fakturan. Detta är 3 % (minst 30 €) per månad.
Kreditkortet har gått till inkasso, hur förhåller jag mig till detta?
Kreditkortet har gått till inkasso, hur förhåller jag mig till detta?
Om kreditkortet har gått till inkasso betyder det att ditt kontoavtal har sagts upp. Din kontakt kommer att vara Intrum fram till dess att kravet är betalt. Vid eventuella frågor, ber dig vänligen kontakta Intrum via e-post, ryhma111@intrum.com eller via tjänsten MinaSidor på deras hemsida.
Hur betalar jag en räkning med kreditkortet?
Hur betalar jag en räkning med kreditkortet?
Du kan när som helst överföra det disponibla saldot på kreditkortet till ett annat konto, eller betala räkningar med kortet. Beloppet registreras på mottagarens konto inom en till tre arbetsdagar. Beloppet visas inte under senaste transaktioner förrän överföringen har bokförts. För att genomföra en betalning/överföring loggar du in på MinSida eller appen och väljer ”Kreditkort” och ”Betalning”. Räntan på betalningen löper från första dagen.
Se användarguiden för hur du betalar räkningar med kreditkortet.
Vad gör jag om en skada uppstår?
Vad gör jag om en skada uppstår?
Vid skada eller sjukdom måste försäkringstagaren snarast möjligt anmäla detta till försäkringsbolaget och resan måste avbokas hos researrangören. Då försäkringstagaren kräver ersättning, måste detta göras skriftligen till Tryg. Du kan också kontakta Tryg på telefon 0800 02222 eller på e-post info@tryg.fi.