Vi har utarbetat en policy för att säkerställa att alla klagomål granskas noggrant och eventuella brister i vår kundbehandling åtgärdas i syfte att värna kundens intressen.
Handledning för klagomål och vår policy för klagomålsbehandling:
- Vi ber dig vänligen skicka in ditt klagomål via mejl till complains@banknorwegian.fi eller via post till Bank Norwegian, en filial av NOBA Bank Group AB (publ); Postboks 110, 1325 Lysaker, Norge.
- Vi bekräftar att vi har mottagit ditt klagomål och anger estimerad behandlingstid.
- Den person som behandlar ditt klagomål vill vara en annan saksbehandlare än den du varit i kontakt med tidigare i ditt ärende.
- Vi ber dig att bifoga relevant dokumentation så att vi kan utreda ditt ärende på bästa möjliga sätt.
- Vi genomför en grundlig och omfattande bedömning av ditt klagomål och återkommer med en skriftlig förklaring om ditt klagomål avslås.
- Om du är missnöjd med vårt beslut kan du begära en prövning utanför företaget och gå vidare till Försäkrings och finansrådgivningen (Fine) eller till Banknämnden (www.fine.fi) som är verksam i anslutning till Fine.