Bank Norwegian följer myndigheternas rekommendationer gällande begränsning av virusspridningen.
Det är viktigt för oss att upprätthålla en bra service för våra kunder. Om du har behov av att kontakta oss kan väntetiden på telefon vara längre än normalt på grund av reducerad kapacitet. Vi rekommenderar därför att du skickar en e-post. Vi hanterar ditt ärende så snabbt som möjligt.
Du har alltid en fullständig översikt över ditt konto och kundengagemang i appen eller på MinSida. Här kan du göra de flesta ärenden så som att spärra och beställa ett nytt kort.
Banken har beredskap och fullt fokus på att säkra att alla betalningstjänster fungerar som normalt. Ditt Norwegian-kort är kopplat till VISA och alla tillhörande tjänster fungerar som normalt.
Vi har normal drift och behandlar alla inkommande låneansökningar som normalt.
Du har full tillgång till ditt sparkonto och dina besparingar dygnet runt genom bankens app och MinSida. Alla överföringar går som normalt.
Har du frågor om eller hur du kan använda dig av reseförsäkringen eller avbeställningsskyddet ber vi dig vänligen att se i vår FAQ eller kontakta försäkringsbolaget AIG på telefon 02 0303 456 eller skicka en e-post till asiakaspalvelu@aig.com.
Du har möjlighet att ansökan om tillfällig betalningsfrihet i appen eller på MinSida om du har svårigheter med att betala månadsbeloppet på ditt lån. Du kan också ansöka om att förlänga återbetalningstiden på lånet.
På kreditkortsfakturan redovisas den totala skulden samt lägsta belopp att betala (3% av total skuld, lägst 30 Euro). Du väljer själv vilket belopp du vill betala ned till lägsta beloppet. Om du inte har möjlighet att betala detta ber vi dig kontakta oss via e-post: asiakaspalvelu@banknorwegian.fi
Observera att alla ändringar av inbetalningar som avviker från den ursprungliga återbetalningsplanen medför ökning av framtida månadsbelopp, förlängning av återbetalningstid eller åtföljande merkostnader på ditt lån eller kreditkort.
Vänligen kontakta vår kundtjänst om du har några frågor kring detta.